Firmy, które nie potrzebują strony internetowej

Większość deweloperów/agencji przekonuje, że strona internetowa potrzebna jest każdemu biznesowi, bez względu na branżę, zasięg działalności i poziom sprzedaży. Tymczasem nie jest to do końca prawdą – o ile w większości przypadków dobrze wykonana strona pomaga prowadzić i rozwijać działalność (konkretne przykłady opisaliśmy w tym artykule), tak nie zawsze jest konieczna. Dobrze wiedzieć, kiedy warto z niej zrezygnować, ponieważ czasem inne narzędzia marketingowe są po prostu bardziej skuteczne.

W jakich przypadkach inwestycja w nową stronę internetową nie jest koniecznością ?


#1: Jesteś w pełni zadowolony z obrotów i poziomu sprzedaży

Najprostszy powód – być może masz już dobrze prosperującą działalność i jesteś w pełni zadowolony z osiąganych wyników. W takim wypadku nie pozostaje nic innego jak pogratulować udanego biznesu 😊.

Strona mogłaby Ci się wtedy przydać jedynie, jeśli może odciążyć Cię od jakichś mocno powtarzalnych czynności biznesowych (na przykład umawiania spotkań/wizyt poprzez system rezerwacji, odpowiadania na te same pytania, wysyłanie tych samych dokumentów do klientów) i pozwolić na zaoszczędzenie cennego czasu.


#2: Prowadzisz działalność w branży gastronomicznej

Branża gastronomiczna jest branżą dość wyjątkową – w jej przypadku najczęściej wystarczy, gdy strony pełnią głównie funkcję informacyjną. Potencjalny klient restauracji po wejściu na stronę chce zobaczyć menu, ceny, zdjęcia wnętrza, sprawdzić lokalizację, czasem zarezerwować stolik lub zamówić jedzenie z dostawą. Dobrze działającym w tym przypadku modelem jest odpowiednio prowadzony profil na Facebooku, umożliwiający dodatkowo zbieranie opinii i budowanie relacji z klientami.

Duża ilość nowo powstających lokali decyduje się na takie rozwiązanie - skupiają większość uwagi na budowanie profilu w mediach społecznościowych i decydują się jedynie na prostą (lub nawet jej brak) witrynę zapewniającą klientom podstawowe informacje.

Pewnym wyjątkiem są lokale bardziej ekskluzywne – w takim wypadku klient spodziewa się profesjonalnej strony internetowej, dopasowanej do charakteru miejsca.


#3: Jesteś drobnym przedsiębiorcą i prowadzisz działalność o zasięgu lokalnym

Jeśli prowadzisz zakład fryzjerski, kwiaciarnię, niewielki sklep papierniczy lub inną działalność o podobnym charakterze, to, o ile nie posiadasz jakiejś szczególnej wąskiej specjalizacji gdzie oferta jest bardziej złożona i niejednorodna (np. dezynsekcja, usługi ogrodnicze, czyszczenie dywanów), przyjmujesz klientów głównie z okolicy.

W takim wypadku klienci powinni mieć dostęp do podstawowych danych takich jak lokalizacja, godziny otwarcia, dane kontaktowe czy cennik oraz mieć możliwość przeczytania opinii. Do tych celów najczęściej wystarczy posiadanie aktualnej wizytówki w Google albo dobrze prowadzonego profilu na Facebooku. Jeśli masz dobrą reputację powinno to wystarczyć na zdobywanie porządnej liczby klientów.


#4: Dopiero zaczynasz i masz więcej czasu niż budżetu

Ważną rzeczą o której trzeba pamiętać jest fakt, że nawet najlepiej wykonana strona nie będzie sprzedawać, jeśli klienci nie będą jej odwiedzać. Jeśli dopiero co założyłeś działalność, nie liczysz na klientów z polecenia i nie masz budżetu na działania marketingowe – strona może nie dać Ci oczekiwanych rezultatów. Jeśli nie masz budżetu, ale masz czas, to warto skupić się na bezpośrednim dotarciu do klientów - telefonach, mailach, wiadomościach w social mediach.

Z drugiej strony - jeśli docierasz do klientów (polecenia, reklamujesz działalność) to strona internetowa będzie bardzo dobrą inwestycją. Również warto zainwestować w dobrze zrobioną stronę, gdy Twoja oferta jest mocno specjalistyczna - wtedy strona, która jasno komunikuje na czym polega oferta ułatwia i przyspiesza decyzję o zakupie - klient ma lepsze zrozumienie tego co kupuje.


#5: Oferujesz produkty powszechine znane, o niskiej wartości transakcyjnej, masz ugruntowaną pozycję na rynku

Chodzi tutaj o sytuację w której klienci nie potrzebują dużo przekonywania, aby dokonać zakupu. Twoja firma jest rozpoznawalna, masz zaufanie społeczne. Kluczowym elementem są jednak produkty lub usługi które nie kojarzą z dużym poziomem ryzyka jak kupowanie podstawowych towarów i usług (np. warzywa, owoce, art. papiernicze). Inaczej przedstawia się sytuacja w której sprzedajesz produkty, które odnoszą się w jakiś sposób do ambicji klientów (na przykład sesje coachingowe lub kursy internetowe), a także produkty drogie lub kojarzące się w jakiś sposób z ryzykiem (na przykład zabiegi medycyny estetycznej, porady prawnicze lub księgowe). W tych przypadkach profesjonalna strona internetowa będzie najczęściej niezbędna.


Masz wątpliwości ?

Jeśli przeczytałeś wszystkie punkty i wciąż nie jesteś pewien czy inwestycja w nową stronę może Ci się opłacić – skontaktuj się z nami, aby bezpłatnie skonsultować decyzję. Rozpatrzymy Twoją sytuację obiektywnie, nie będziemy Ci wciskać na siłę naszych usług - oferujemy płatną współpracę dopiero, gdy jesteśmy przekonani, że będzie to korzystne zarówno dla Ciebie jak i dla nas.   

  • Nasze zdjęcie
  • ADAM I PAWEŁ Z TATSU MEDIA

    Tworzymy strony internetowe, które dają wyniki.

  • Umów bezpłatną konstultację!

    kontakt@tatsumedia.pl